Artykuły / Blog

Jarmuż i jego cenne właściwości

30/01/2017

Moda na jarmuż trwa w najlepsze i bardzo dobrze, ze stał się z powrotem modnym warzywem, bo jarmuż to bogactwo minerałów! Jego sezon to zima, także już niedługo szczególnie będzie warto włączyć go do swojej diety, gdy zabraknie wielu sezonowych warzyw z okresu lata. Jest to warzywo bardzo nisko kaloryczne, nie zawierają tłuszczu. Jarmuż zawiera dużo żelaza, które pełni rolę w wytwarzaniu wysoko energetycznych wiązań fosforowych w związkach wysokoenergetycznych ATP, tak ważnych przy treningach beztlenowych. Jest także bogaty w witaminę K, wpływającej na stan kości i krzepliwość naszej krwi oraz jest zasobny w witaminę C, ważna dla naszego układu odpornościowego. Zawiera więcej wapnia, niż mleko. Zapobiega osteoporozie, obniża poziom cholesterolu i przyspiesza metabolizm. Jedynie osoby na choroby tarczycy powinny unikać spożywania jarmużu i innych warzyw kapustnych, ze względu na goitrogeny , związki wpływające na obniżenie poziomu jodu, co prowadzi do przerostu gruczołu.

Przygotuj chipsy z jarmużu
• Kilka listów jarmużu
• 3 łyżki oliwy z oliwek
• Przyprawy : np. pieprz, chilli, sól, słodka papryka
Nagrzej piekarnik do 150 stopni, na blachę wyłóż papier do pieczenia, olej zmieszaj z przyprawami, jarmuż połącz z olejem, rozłóż go w jednej warstwie na blaszce, zapiekaj około 5- 6minut, aż będzie chrupiący. Smacznego