Artykuły / Blog

Maliny

30/01/2017

W owocach malin znajdziemy wiele witamin i minerałów, wśród nich warto wymienić witaminę B1,B2,B6,kwasu foliowego, C, E oraz substancje mineralne jak potas, wapń, magnez i żelazo i cynk. Maliny często polecane są przy przeziębieniu, a wiecie dlaczego? Maliny pobudzają gruczoły potowe do produkcji potu, pot parując ze skóry obniża temperaturę ciała dlatego są stosowane w infekcjach wirusowych i bakteryjnych. Maliny kojarzymy przede wszystkim jako owoce, a warto także nie zapominać o liściach. Liście malin działają przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie, hamują także rozwój bakterii jelitowych i zmniejszają biegunki. Stanowią także źródło przeciwutleniaczy chroniąc przed działaniem wolnych rodników – czyli chronią nas przed starzeniem. Błonnik zawarty w malinach poprawia perystaltykę jelit a ich niska kaloryczność będzie ważną informacja dla osób będących na diecie. Maliny działają także rozkurczowo i obniżają bóle menstruacyjne.

 

Bibliografia:

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/wlasciwosci-malin-maliny-zwalczaja-goraczke-biegunke-bole-miesiaczkowe_36875.html

Jak przygotować Malinowy mus?
• 100g malin
• 100g truskawek
• 1 banan
• 5 łyżek mleka kokosowego
• Ksylitol, stevia lub miód do posłodzenia wg upodobań

Zblenduj wszystkie składniki razem i przełóż do miseczki, można posypać je dla dekoracji całymi owocami, migdałami, bądź ziarnami słonecznika