Artykuły / Blog

Tłusty owoc – awokado

30/01/2017

Choć ten owoc nie jest słodki, jest tak naprawdę najbardziej kaloryczny. To za sprawą tłuszczu, którego zawiera najwięcej z owoców, należy jednak podkreślić – bardzo zdrowego tłuszczu.

Awokado zawiera kwas oleinowy, który obniża poziom cholesterolu, przeciwdziała nowotworom prostaty i piersi, zawiera także likopen, potas, witaminę C, E, A oraz witaminy z gruby B. Zawiera także dużą dawkę kwasu foliowego zapobiegającą wadom rozwojowym płodu oraz glutationu – najsilniejszego antyoksydantu, a połączenie kwasów omega 3 i witaminy E w nim zawartych skutecznie odmładza mózg i chroni przed chorobą Alzheimera

Bibliografia:
Katarzyna Lewko, Leczenie dobrą dietą, Wyd. SMB, Warszawa 2016

Awokado to produkt, z którego przygotujemy zdrową „Nutellę”

Aby ją przygotować wystarczy:

· jedno bardzo dojrzałe awokado

· garść orzechów laskowych lub nerkowca

· 2 łyżki kakao

· 4 wcześniej namoczone daktyle

· nieduża ilość mleka roślinnego, np. migdałowego

Produkty blendujemy na gładką masę, możemy je posypać migdałami, wiórkami kokosowymi i zajadamy się