Zalety Chia!

W ostatnich latach nasiona Chia stały się ulubieńcem wszystkich osób dbających o swoją dietę. I słusznie!
Te małe ziarenka niosą ze sobą ogrom korzyści:

Są naturalnie bezglutenowe, przez co mogą być spożywane przez osoby eliminujące gluten z diety,
Maja idealny skład – Zbudowane są w 15–25% z białka, 30–33% z tłuszczów i 26–41% z węglowodanów, dodatkowo wykazano że wolne są od metali ciężkich oraz mykotoksyn,
Są bogate w błonnik – rekomendowana dawka, czyli 15g tych ziarenek zawiera aż 6g błonnika – czyli tyle co w 100g płatków owsianych, 200g kaszy jaglanej lub 2 jabłkach,
Są bogatym źródłem kwasów Omega 3, które maja działanie przeciwzakrzepowe, przeciwzapalne, wspierające działanie układu krążenia, odpornościowego i nerwowego,
Zawierają kwasy karboksylowe i flawonoidy o działaniu antyoksydacyjnym, przeciwnowotworowym i antybakteryjnym,
W przewodzie pokarmowym tworzą żel, który nie tylko zwiększa uczucie sytości, lecz również opóźnia trawienie węglowodanów, przez co przyczynia się do wyrównania glikemii,
Jak widać, ich zalety można by wymieniać bez końca, dlatego warto włączyć ten produkt do swojej diety