Świąteczne S. O. S. | BoxKitchen

Świąteczne S. O. S.

Święta dla większości osób kojarzą się z jedzeniem. Wyjątkowe smaki, zapachy i produkty kuszą, by skosztować więcej niż jedną porcję. Każdy, kto traktuje trzy świąteczne dni jako jak jeden wielki cheat meal odczuje zapewne dolegliwości ze strony układu pokarmowego, które rzutują na całe samopoczucie. Jak temu zaradzić? Mamy dla was kilka rad jak szybko wrócić do pełni sił.

  1. Najważniejsze jest to, by jak najszybciej wrócić do swoich codziennych zdrowych nawyków żywieniowych. Poświątecznymi pozostałościami warto obdarować bliskich bądź dostarczyć w miejsce gdzie przekażą to jedzenie potrzebującym. Nie marnuj jedzenia!
  2. Poświąteczny czas to dobry moment na krótką terapię oczyszczającą organizm. Dieta warzywno-owocowa, dieta sokowa czy płynna bazująca na smoothie to dobry pomysł na powrót do naszej przedświątecznej sylwetki (pamiętaj, że za chwilę sylwester!). Na szczęście trzydniowe świąteczne żywienie nie może zmarnować tego, co wypracowaliśmy w kilka miesięcy. Dodatkowe gramy na wadze to zwykle woda oraz zalegające w jelitach treści. Lekka dieta oparta na warzywach i owocach szybko to naprawi.
  3. Warto wzbogacić dietę o zioła wspierające trawienie. Mięta, rumianek, koper włoski czy czerwona herbata skutecznie przyśpieszą pracę układu pokarmowego. Nie wolno również zapomnieć o prawidłowym spożyciu wody. Dodatkowo należy pamiętać, że temperatura spożywanych płynów ma znaczenie. Ciepłe rozgrzewają i pobudzają wydzielanie soków żołądkowych pobudzając trawienie, natomiast zimne mogą powodować skurcze jelit nasilając dolegliwości.
  4. Aktywność fizyczna  – to niezastąpione lekarstwo na niemal każdą dolegliwość. Poprawia ukrwienie całego organizmu (w tym układu pokarmowego), przyspiesza pracę jelit oraz dodatkowo pozytywnie wpływa na nastrój i pobudza do działania po świątecznym lenistwie. W tym przypadku zalecamy umiarkowaną aktywność fizyczną. Spacer, lekki jogging czy sesja ćwiczeń rozciągających. W przypadku dolegliwości ze strony układu pokarmowego lepiej unikać intensywnych ćwiczeń, gdyż mogą one nasilić dolegliwości.

Te kilka rad pozwoli szybko poprawić nastrój. Jednak najlepszym sposobem jest ograniczenie spożywanych potraw . Warto zwrócić uwagę by poprzestać na jednej porcji, a znacznie zwiększyć ilość warzyw i lekkich przekąsek.