Cheat meal – praktyczne wskazówki

Kilka wskazówek, które pozwolą Ci odpowiednio przygotować cheat meal/day:

  • Zdecyduj: dodatkowy posiłek czy zwiększenie kaloryczności? Cheat meal może być dodatkowym, mniej zdrowym daniem (na przykład kanapką typu fast food). Inny wariant cheat meal to zwiększenie kaloryczności posiłku (na przykład przez dodanie porcji ryżu lub kurczaka). Pamiętaj, aby nie łączyć obu sposobów!
  • Zdecyduj: cheat meal czy cheat day? Cheat meal można wprowadzić do diety nie częściej niż raz na dwa tygodnie. Jeśli masz ochotę na oszukiwanie podczas całego dnia, wprowadź cheat day raz w miesiącu.
  • Kontroluj kalorie. Pomogą Ci w tym internetowe narzędzia, takie jak tabele kaloryczności poszczególnych artykułów spożywczych.
  • Wybierz dobry dzień na oszukiwanie. Szykuje się spotkanie rodzinne? Wybierasz się na kolację do restauracji? W te dni trudniej będzie Ci nie ulec pokusie sięgnięcia po dodatkową porcję sałatki jarzynowej i wysokoprocentowy alkohol. Zaplanuj cheat day, a w inne dni trzymaj standardową dietę.
  • Rób zakupy kilka dni wcześniej. Jeśli podczas cheat day gotujesz samodzielnie, warto z wyprzedzeniem przygotować sobie jadłospis i zrobić zakupy wcześniej. Dzięki temu przyrządzisz cheat meal na chłodno – bez szaleństwa podczas zakupów.
  • Zjedz posiłek przed zakupami. Dlaczego warto jeść przed zakupami? Gdy jesteśmy głodni, dokonujemy emocjonalnych wyborów zakupowych. Perspektywa zbliżającego się cheat day jest tym bardziej kusząca. W efekcie w naszym koszyku lądują produkty wysoko przetworzone, słodkie i słone przekąski oraz słodzone napoje.
  • Czytaj etykiety artykułów spożywczych. Zdjęcie na opakowaniu zachęca Cię do tego, aby złamać swoją dietę? Odwróć opakowanie i przeczytaj skład. Cukry proste, tłuszcze trans, barwniki, wzmacniacze smaku i zapachu – to wszystko powinno sprawić, że odłożysz produkt na półkę i pójdziesz dalej.
  • Wybieraj mniejsze sklepy zamiast dużych marketów. Im większy sklep, tym więcej produktów spożywczych i mnóstwo czyhających na Ciebie pułapek. Czasami warto wybrać mały sklepik osiedlowy. Dzięki temu nie tylko wesprzesz lokalny biznes, ale przede wszystkim kupisz tylko to, czego naprawdę potrzebujesz. Mniejsze zakupy to również większa oszczędność czasu i pieniędzy.
  • Clean cheat meal – tym mianem określa się zwiększanie kaloryczności dania. Nie zmieniasz nic w jadłospisie ani nie wprowadzasz nowych produktów. Po prostu w ciągu dnia jeden posiłek będzie miał większą porcję niż zazwyczaj.
  • “Zdrowy cukier” – jeśli masz ochotę na coś słodkiego, możesz sięgnąć po gorzką czekoladę lub owoce. Dobrym sposobem na zaspokojenie ochoty na słodycze są także fit desery i soki owocowo-warzywne.
  • Zamiast fast foodu – dobra restauracja. Jak oszukiwać, to tylko w dobrym stylu!

Od czasu do czasu możesz zjeść:

  • Czekoladę – najzdrowsza jest czekolada gorzka z dużą zawartością kakao. Kilka kostek gorzkiej czekolady możesz jeść nawet co drugi dzień.
  • Pizza – najlepiej na cienkim cieście. Dzień pizzy warto połączyć ze spotkaniem ze znajomymi. Wspólne wyjście do restauracji to dobry powód, aby na chwilę zrezygnować z restrykcyjnych diet.
  • Frytki – Jeśli masz do wyboru frytki domowe i porcję z popularnej restauracji – wybierz wersję domową. Do przygotowania użyj oliwy z oliwek i ziół.
  • Domowe ciasto –  Trzymanie diet jest trudniejsze podczas świąt i rodzinnych spotkań. Pamiętaj jednak, że jeden kawałek ciasta nie sprawi, że od razu przytyjesz pięć kilogramów.
  • Lody – przysmak, którego trudno sobie odmówić szczególnie podczas letniego, upalnego dnia. Najlepiej wybierać lody naturalne na bazie nabiału lub sorbety owocowe bez dodatków.

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email