Ketoza w pytaniach i odpowiedziach część II

1.       Dlaczego stosując dietę ketogeniczną dokuczają mi skurcze mięśni?

Skurcze mięśni wywołane są zaburzeniami gospodarki wodno-elektrolitowej. Rozpoczynając dietę niskowęglowodanową, wiele osób zapomina o uzupełnianiu płynów oraz elektrolitów. Zwłaszcza pierwsze tygodnie gdy organizm adaptuje się do zmian, wymagają szczególnej uwagi i uzupełniania soli i płynów. Jednak nie należy używać elektrolitów (zawierają cukier). Istnieją co najmniej trzy metody na pozbycie się skurczów:

·         Uzupełnienie potasu i magnezu. Do diety należy włączyć dozwolone produkty z tymi mikroskładnikami. Niezastąpione będzie awokado, świeży szpinak, orzechy brazylijskie, migdały, ryby i gorzka czekolada bez cukru.

·         Uzupełnienie soli. Jeśli nie chorujesz na nadciśnienie nie żałuj sobie soli na keto adaptacji. Pamiętaj o spożywaniu ciepłego bulionu drobiowego lub wołowego. Dodatkowo będzie on pomocny gdy dopadną Cię objawy „keto grypy”.

·         Pij wodę. To właśnie ona ułatwia mięśniom kurczenie i rozluźnianie. Miej zawsze przy sobie butelkę wody. Ale pamiętaj o umiarze! Rzadko zdarza się przyjmowanie zbyt dużych ilości wody, ale jest to możliwe. Maksymalna ilość do 800 ml na godzinę.

2.       Czy stosowanie suplementów diety ułatwi osiągniecie stanu ketozy?

Stan ketozy powinno się osiągnąć poprzez stosowanie diety z odpowiednio zbilansowanymi makroskładnikami. Jednak, aby wspomóc ten proces, można wzbogacić swój codzienny jadłospis o olej MCT oraz olej kokosowy. Gdy zdecydujesz się na olej MCT wdrażaj go do swojej diety powoli – zbyt duże ilości podane jednorazowo mogą spowodować biegunkę oraz bóle brzucha.

3.       Czy stosowanie diety ketogenicznej wymaga dodatkowej suplementacji?

Prawidłowo zbilansowana dieta ketogeniczna zawiera w składzie wszystkie niezbędne mikroelementy, sole mineralne, kwasy tłuszczowe oraz antyoksydanty. Jeśli jednak koniecznie chcesz wprowadzić suplementację, zastosuj następujące suplementy:

·         Magnez z cynkiem – przyjmowane przed snem w ilości wskazanej na opakowaniu,

·         Tran norweski – przyjmowane przed południem, ważny zwłaszcza gdy eliminujesz ryby,

·         Witaminę D, Calcium, kompleks witamin B, probiotyki oraz multiwitaminę – przyjmowane przed południem

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email