Ketoza w pytaniach i odpowiedziach część III

  1. Dlaczego po przejściu na dietę ketogeniczna musze częściej oddawać mocz?

Dieta niskowęglowodanowa, średniobiałkowa i wysokotłuszczowa zwiększa wrażliwość na insulinę – jej stężenie szybko spada. W wyniku tego nerki pozbywają się nadmiaru płynów powodując częste oddawanie moczu. Jest to stan przejściowy. Pamiętaj jednak o prawidłowym nawodnieniu, soli oraz potasie by zapobiegać bólom głowy czy skurczom mięśni.

 

  1. Dlaczego podczas miesiączki zanikają ciała ketonowe?

Następujące przed okresem zmiany hormonalne mogą powodować spadek ciał ketonowych, a nawet ich całkowity zanik. W tym czasie podstawowym źródłem energii jest glukoza wytworzona z białek dostarczanych z pożywieniem. Na szczęście jest to zjawisko przejściowe i po zakończeniu miesiączki organizm wznawia produkcję ciał ketonowych.

 

  1. Czy podczas stosowania diety ketogenicznej mogę ćwiczyć?

Jak najbardziej! Po okresie adaptacji poczujesz przypływ energii, tak że odczujesz potrzebę ruchu. Co więcej: zwiększona aktywność przyczynia się do większej produkcji ciał ketonowych. Poprzez aktywność redukuje się nadwyżka energetyczna, a to przyczynia się do zwiększonego utleniania kwasów tłuszczowych.  Co więcej, regularna aktywność fizyczna chroni przed nadmiernym stresem, zmniejsza łaknienie, czy powoduje przyrost masy mięśniowej. Aktywność podczas diety ketogenicznej to bardzo dobry pomysł!

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email