Ketoza w pytaniach i odpowiedziach część IV

  1. Co ze słodzikami w diecie ketogenicznej?

Sztuczne środku słodzące nie mają negatywnego wpływu na poziom ciał ketonowych. Zachowaj jednak umiar – część z nich zawiera maltodekstrynę będącą cukrem. Najlepiej wybieraj słodziki naturalne jak stewia. Po okresie adaptacji wiele osób traci ochotę na słodycze, nawet te dotychczas ulubione.

2. Co z alkoholem na diecie ketogenicznej?

W okresie adaptacji najlepiej całkowicie zrezygnować z alkoholu. Po wejściu w stan pełnej ketozy dozwolone są niewielkie ilości alkoholu np. 1-2 razy w tygodniu. Najlepiej sprawdza się alkohole mocne jak wódka, tequila czy whisky (zawierają najmniej węglowodanów). Osoby nie wrażliwe na węglowodany mogą sobie pozwolić na lampkę wina wytrawnego. Całkowicie należy zrezygnować z piwa oraz słodkich drinków

3. Czy na diecie ketogenicznej można jeść nabiał?

Tak, w diecie ketogenicznej dozwolone są pełnotłuste produkty mleczne – śmietanka, twarde sery, serki śmietankowe. Unikaj produktów o niskiej zawartości tłuszczu – jogurtów, mleka czy kefirów.  Jeśli podejrzewasz, ze produkty mleczne Ci nie służą wyeliminuj je na 30 dni i powoli wprowadzaj je do menu obserwując swój organizm.

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email