Korzyści płynące ze stosowania postu przerywanego

Ostatnio pisaliśmy, na czym polega Post przerywany (Intermitten Fasting) i jak w praktyce wdrożyć go w życie. Dla nieprzekonanych podpowiadamy, dlaczego warto go stosować:

  1. Organizm ma czas, by uporać się z całym pokarmem, jaki zjesz w ostatnim, nawet bardzo obfitym posiłku. Potem może skupić się na procesach, m.in. naprawczych i regeneracyjnych.
  2. Organizm szybciej pozbywa się stanów zapalnych.
  3. Spada stężenie wolnych rodników, odpowiedzialnych za starzenie i procesy degeneracyjne.
  4. Rośnie poziom hormonu wzrostu nawet o 1300% u kobiet i 2000% u mężczyzn. Im niższy jest jego poziom, tym większa skłonność do tycia i gromadzenia tłuszczu wokół narządów wewnętrznych Jest sprzymierzeńcem spalania tkanki tłuszczowej, pomaga budować masę mięśniową, a dzięki niemu redukcja tłuszczu nie odbywa się kosztem mięśni.
  5. Specjaliści przekonują, że takie głodówki to rodzaj „wyzerowania” organizmu i ponowne zaprogramowanie go tak, by funkcjonował prawidłowo. Dotyczy to przede wszystkim osób z insulinoopornością – u nich energię z jedzenia organizm przeznacza na budowanie, zamiast na spalanie tkanki tłuszczowej.
  6. Kilkunastogodzinne lub dobowe głodówki pomagają w ponownym uwrażliwieniu organizmu nie tylko na insulinę, ale też na leptynę – hormon, który kontroluje apetyt i poprawia zdolność organizmu do wykorzystania zgromadzonego tłuszczu jako źródła energii. Prawidłowo zaczynamy wtedy reagować na trzeci hormon, odpowiedzialny za wagę, czyli grelinę („hormon głodu”), co oznacza koniec przejadania się.

Czy te argumenty przekonały Cię, by spróbować?

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email