Post przerywany w praktyce

IF (Intermitten Fasting) to coraz bardziej popularny model żywienia. Nazywany jest również „okresowym postem”, gdyż jego główna zasada polega na spożywaniu posiłków przez 6-8 godzin w ciągu dnia a w pozostałym czasie powstrzymywanie się od jedzenia. Dlaczego jest tak chętnie stosowany? Gdyż dzięki sztywnym ramom czasowym dla spożywania pokarmów naturalnie ogranicza ilość spożywanych kalorii jak również podjadanie np. wieczorem.  Również stosując catering dietetyczny, można łatwo wprowadzić ten model żywienia. Jest to zalecane osobom, które pomimo zbilansowanej diety mają problem z podjadaniem. Od czego zacząć? Wbrew pozorom nie musisz wybierać specjalnie dedykowanej diety – wystarczy, iż swoje ulubione pudełka zjesz w wyznaczonym oknie żywieniowym. Poniżej kilka rad:

  • Zanim rozpoczniesz IF ustal, w jakich godzinach pościsz a w jakich spożywasz posiłki np. 10-18 czy 12-20. Na początek możesz zacząć od 10-godzinnego okna żywieniowego.
  • Masz problem, aby w ciągu 8 godzin zmieścić swoje ulubione 5 posiłków? Łącz je ze sobą! Lunch z obiadem, albo obiad z podwieczorkiem – dzięki temu masz mniejszą liczbę posiłków.
  • Czujesz głód w okresie postu? Pierwsze dni mogą być trudne. Im dłużej będziesz stosować IF. Tym łatwiejsze będzie to zadanie.
  • Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu – w okresie postu możesz, a nawet musisz spożywać wodę lub inne niesłodzone napoje np. słabą herbatę, zioła.

Jeśli chcesz rozpocząć stosowanie postu okresowego, ale masz wątpliwości? Skonsultuj się z naszym dietetykiem, który odpowie na wszystkie pytania!

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email